Hogyan tegyük hatékonyabbá munkánkat? Készítsünk tervet!

Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra! Ha már a hét elején a hét végére halasztjuk a teendőket, akkor biztos káosz és kapkodás vár ránk pénteken. Ahhoz, hogy kiegyensúlyozott legyen a hetünk és maximalizáljuk a teljesítményünket, készítsünk heti tervet. Mindenkinek más a munkaritmusa és a személyisége is, de ennek ismeretében felépíthetünk egy rendszert magunknak, amiben olajozottabbá válik a munkánk. A következő tippek követésével dolgozzuk ki saját heti tervünket!

Készítsünk tervet hétfőn

Amikor hétfőn megérkezünk a munkába, még fel kell vennünk a munka ritmusát a hétvége után. A hétfők gyakran tárgyalásokkal, megbeszélésekkel telnek. Emiatt elképzelhető, hogy kevésbé haladunk a megszokott feladatainkban. Mivel nem ez a nap lesz nagy valószínűséggel a legproduktívabb napunk a héten, használjuk arra, hogy kidolgozzuk a heti tervünket. Készítsünk teendőlistákat és napokra lebontva készüljünk fel a hetünkre.

Kedd: beindulhat a hét

Kedden indulhat be a hetünk. Ezen a napon van már igazán lehetőségünk arra, hogy a feladatainkra koncentrálhassunk és elkezdjük feldolgozni a teendő listán szereplő tételeket. Ezen a napon kezdjünk bele olyan projektekbe, amik nagy koncentrációt igénylenek majd. Ekkor ugyanis kellő mennyiségű energiával rendelkezünk ahhoz, hogy belevágjunk az ilyen feladatokba. Próbáljuk meg úgy megtervezni ezt a napot, hogy lehetnek kisebb-nagyobb megszakítások, újabb megbeszélések stb., amik rossz hatással lehetnek teljesítményünkre. Ugyanakkor, próbáljuk meg tematikusan csoportosítani a projekteket, hogy ezzel is a hatékonyságot növeljük.

Értékeljük újra a hetet szerdán

A hét közepén felülvizsgálhatjuk, hogy mennyire helytálló a heti tervünk, hol tartunk és mi az, amire még több időt kell majd szánnunk. Gondoljuk át azt is, hogy reálisan mi az, amit el tudunk még végezni a héten a tervezetből és, ha valamit át kell tolnunk a jövő hétre, akkor mérlegeljünk, hogy mi az, amit még az adott héten kell feltétlenül elvégeznünk. Tegyük meg a szükséges lépéseket, hogy gördülékenyen haladhasson tovább a munka.

Nyugodtabb csütörtök

Csütörtökön jutalmazzuk meg magunkat egy kevésbé pörgős nappal, hogy felkészülhessünk a hét befejezésére. Beiktathatunk egy irodától távolibb ebédet, amit egybeköthetünk egy kis sétával is. Kollegákkal együtt tervezhetünk egy közös kávészünetet, hogy kicsit kikapcsolódhassunk. Alternatív megoldás lehet az is, hogy ezen a napon kicsivel korábban megyünk haza, mint általában.

Pénteken legyünk rugalmasak

Amennyire csak lehetséges töltsük ki úgy a heti tervünket, hogy pénteken rugalmasak lehessünk: minden olyan kisebb munkát be tudjunk fejezni, amire a héten nem maradt időnk. Szánjunk némi időt arra is, hogy rendbe tegyük a környezetünket, az asztalunkat, az iratainkat és rendszerezzük e-mailjeinket is. Bizonyosodjunk meg róla, hogy minden rendben legyen, mikor hétfőn újra munkába megyünk. Ezzel a hétvégénk sokkal nyugodtabban telhet és biztosak lehetünk benne, hogy nem a káosz kellős közepébe érkezünk meg hétfőn.

Ha rendszerben látjuk a munkánkat, az sokat segíthet teljesítményünk javításában. Készítsünk heti tervet és teendő listát, így egy mozgalmasabb napon sem feledkezünk meg semmiről és nem kell majd kapkodnunk a nap végén. Munka után gondoljuk már át, hogy mik lesznek a feladataink másnap, hogy már munkába menet tisztába lehessünk az aznapi teendőinkkel. Ha jól szervezzük a napunkat, azzal nemcsak a teljesítményünkön javítunk, hanem gördülékenyebbé is válhat a munkánk.